Leczenie nadpotliwości

Problem nadpotliwości spowodowany jest nadczynnością enkrynowych gruczołów potowych. Występują one na powierzchni całego ciała, najliczniej w obrębie dłoni, podeszew, czoła oraz dołów pachowych.
Nadpotliwość jest problemem dość złożonym. Przed wdrożeniem jakiegokolwiek leczenia należy wykluczyć choroby ogólnoustrojowe mogące leżeć u jego podłoża, jak na przykład zaburzenia hormonalne, metaboliczne, przewlekłe zakażenia czy następstwo przyjmowania niektórych leków. Najczęściej mamy jednak do czynienia z nadmiernym poceniem pierwotnym, czyli bez konkretnej przyczyny chorobowej. W badaniach wykazano, że u pacjentów cierpiących na pierwotną nadpotliwość, aktywność elektryczna nerwów regulujących proces wydzielania potu jest nawet stukrotnie wyższa niż fizjologicznie. Przyczyna tego zjawiska nie została poznana.
Dla osób, które cierpią z powodu krępującej dolegliwości, jaką jest nadmierna potliwości w okolicy pach, dłoni, jak i stóp, idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie toksyny botulinowej.
Czas trwania zabiegu około 45 – 60 minut, wymaga znieczulenia miejscowego.
Bezpośrednio po zabiegu można wrócić do pełnej aktywności.
Pierwsze rezultaty zauważalne są po 2 – 3dniach, pełne rozwijają się do 14 dnia, natomiast efekt terapeutyczny utrzymuje się 6 – 9 miesięcy.
Zabieg w obrębie dłoni nie powinien być wykonywany u osób, których praca wymaga bardzo precyzyjnych ruchów rękoma jak na przykład zegarmistrz, ponieważ może dojść do czasowego pogorszenia sprawności ręki.

Przeciwwskazania:
• ciąża
• laktacja
• miejscowy stan zapalny skóry
• ciężkie choroby z zaburzeniem przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
• miejscowe infekcje skóry

Posted on Marzec 4, 2018 in Uncategorized